juli 2013

HARRYSHOPPING

Hjelper ikke med flott grill hvis man ikke har mat og godt tilbehør. Så da tok vi like godt en Harryshopping's dag. Kjipt at det skal være så stor prisforskjell. Skal ta meg tid til å blogge om det...

GUTTETING

I går var vi ute og så på griller. Kjenner jeg ikke helt har det samme engasjementet som mannen min. Han løper ivrig i mellom alle modellene og virkelig drømmer seg bort. Nå skal det også sies at d...

BLIND

Vi har alltid vært litt i tvil når det gjelder hørselen, men synet trodde vi fungerte. Vi tok visst feil. Gutten er nesten blind +5 på begge øynene, skjeve hornhinner, skjeling og dårlig samsyn. Do...

TRENINGSLEIR

En ting er sikkert. Vi har ikke bare ligget på latsiden i ferien. Pål og jeg (Anniken) har trent 3-4 økter i uken og Albertine har trent 6 økter. Opp før kl 07 for å trene før det har blitt for var...

SISTE MULIGHET

Joda, det er fint vær hjemme i Norge om dagen, men det blir ikke det samme. Her i Spania har vi sjøen rett ved, milevis med strandlinje og et hav med behagelig temperatur. Dårlig tid... Siste rest ...

ALICANTE

Det er mer eller mindre obligatorisk å ta en tur innom Alicante når man ferierer på Costa Blanca. Byen fikk et kraftig løft for noen år siden og har fått en riktig så hyggelig havnepromenade. Prøvd...

FOTOSESSION

Albertine ønsket seg nytt profilbilde på FB, så da ble det en liten fotosession ved Saltsjøen. Nydelig lys å jobbe med. Ble mange fine bilder :)

JUBEL

Så var det over... De glade 30-årene. En ny epoke er i gang og fruen har passert 40 år. Dagen ble feiret med gode venner i Quesada. Og feiringen kunne ikke ha vært bedre. Så uformelt som overhodet ...

HURRA!

Hipp hurra for Anniken som fyller et fint tall i dag, 17. Juli! Hilsen hele familien som elsker deg!

ENDRING I PLANENE

Og slik endte det opp med leiebilen i dag... Når vi skulle starte bilen i morges var det helt dødt. Ringte NAF som sendte en redningsbil. Prøvde med startkabler uten nytte og måtte til slutt få sen...

GJØRMEBAD

Ingen tur til Costa Blanca uten å ta en tur innom gjørmebadet i San Pedro Del Pinatar. Naturens eget SPA med gjørme og saltskrubb. Huden føles deilig myk ut i ettertid. Greit å ta en liten rapptuss...

PARODI

Etter å ha ligget langflat med feber hele dagen var det greit å lufte kroppen litt på kvelden. Turen gikk til Puerto Banus og for ett sirkus. Vi fattet misstanke når de første bærtene vi møtte tota...

ELVIRIA

Gjengen på biltur :)Hotelliv på Fam Schaug ØverbyTrening og husvisning :)Og mange gode måltider :DAnniken

COSTA DEL SOL

Så satte vi oss i bilen og kjørte 50 mil sørover. Vi passerte det ene hustaket og jordet etter hverandre. Stort annet var det ikke å se på veien. Foruten at vi fikk et lite blaff av Norge underveis...

TEIETUNET

Så fant vi vår egen strand litt utenfor Santa Pola. En og annen Spanjol, men langt fra så folksomt som det har vært på de andre strendene. Langrundt og ufattelig godt varmt vann. Her har vi det som...

STRANDLIV

I dag tok vi turen til stranden igjen. Reiste litt utenfor sivilisasjonen og fant en herlig liten strand. Varmt og klart vann. Selv han mellomste bodde i vannet i dag. I motsetning til stranden i G...

BADELAND

Badeland, toppen av lykke for de små :)Og litt moro for de store også ;)

DAGEN

Dagene har blitt varmere i juli og behovet for å bade er langt større. Kornelius har badet non stopp helt fra vi kom, mens vi andre har dristet oss til ett og annet bad. Leonandus har dyppet tærne ...

HÅNDBALLSKOLE

Først tenkte vi at det var god ide å la Albertine bli med på Håndballskolen i Torrevieja. Så fant vi ut at det kunne være deilig med noen håndballfrie uker og heller trene alternativt. Så kom denne...