juli 2010

ET LITE UNDER...

Det tok sine år og tårer før storken velsignet familien Bøe med et liteunder. Sara heter hun og er en liten nydelig solstråle. Mange år medprøving, venting, testing og ventekø med adopsjon ga til s...

BROCCOLI KONGEN

Kornelius er som sin søster veldig glad i grønnsaker. Prøvde å gi han litt rester til kveldsmat, men det var bare kjelen med broccoli som varinteressant. Slurpet i seg hvert minste blad som lå igje...

SISTE SOLSTIKK

I dag har det regnet i bøtter og spann og ennå mer regn skal det komme.Sier det igjen, takk og lov for at vi har bestilt oss sol og varme i sommer.Her i Norge lar verken finværet vente på seg eller...

ER VI I RUTE?

I går var jeg litt effektiv i heimen igjen. Hjelper med noen dager med regnog overskyet vær. Endelig kom siste gardinstenger på plass. Ble veldig pent og passet langt bedre inn enn de svarte fra Ik...

FOR AKKURATT TO ÅR SIDEN...

For akkuratt to år siden forandret hele livet seg.... :)

HYGGELIGE NABOER PÅ ARBEIDSSTED

For tiden jobber jeg på Gardermoen, der Skanska skal lage en flyoppstillingsplass. Må innrømme at det er deilig å jobbe bare1 mil fra hjemstedet, i steden for de 6,5 milene jeg har jobbet de siste ...

KORNELIUS PÅ "SHOPPING"

Som nevnt i forrige innlegg var barneavdelingen på Peppe's et populært sted for Kornelius å være. Den besto av et TV-rom med barneserier på skjermen og ett lite fly med sklie bak. Mest moro var...

SHOPPING DAG

Nok en regnværsdag i sommer Norge. Benyttet dagen til å reise til Oslo Cityfor å få reparert IPoden min. Fikk ny IPod Touch av kjæresten i bursdagsgave,men typisk nok så virket den ikke. Alt virker...

EN REGNVÆRSDAG

Nok en regnværsdag i juli. Etter at himmelen åpnet seg ved 14-tiden hardet regnet jevnt og trutt. En perfekt dag for å gjøre indre tjeneste. Fikk sattgubben i sving til å vaske badet oppe også var ...

FOTOBOK

Nå har de tilbud hos Eurofoto på fotobøker igjen. Har tidligere bestilten minibokog en maxibok med hardcover. Miniboken var ikke såmye å skryte av. Syntes printkvaliteten var heller laber. Maxiboke...

AU-AU-AU

Kornelius gikk på en liten smell i dag når han skulle tøffe seg ved middagsbordet. Av en eller annen grunn så syntes han det er så morsomt å skalle hodet i bordet. Vi sier nei, men han bare ler det...

SOMMARLAND I BØ

I dag har familien kost seg på Sommarland i Bø. Vi reiste fra fjellet med 12-13 grader ned til Bø som hadde mellom 23-25 grader. Kan si det sånnat det ble en varm velkomst. En svært pesimistisk mor...

MØKKAVÆR...

Vi har ikke sett Gaustatoppen siden vi kom opp på søndag kveld. Tåke ellerlavt skydekke har sørget for å dekke til toppen som vi hadde planer om å bestige denne gangen. Gidder ikke å ta turen opp s...

EN REGNVÆRSDAG

Nok en regnværsdag. Det er på slike dager jeg takker meg lykkelig for at vihar kjøpt oss sol og varme i sommer. Da gjør det ingenting om vi får noenregnværsdager her på Gaustablikk og Rjukan. I dag...

KJELL 60 ÅR

Hipp, hipp, hurra for Kjell som fyller 60 år i dag. Nå er han og Ima et sted nedei Europa på leting etter bedre vær. Siste rapporten vi fikk i dag morges så hørtevi at de hadde møtt på familien Mar...

MINSTEN KOSER SEG :)

Liten tvil om at minsten trives på hytta. Litt regn i luften, men ikke nok tilå stoppe oss fra å ta turen rundt hotellet. De har en superfin natursti på nesten 2 km rundt hotellet ved Gaustablikk. ...

HYTTEKOS

Så var det på tide å ta en tur på hytta igjen. Har ikke vært her siden helgenetter påske. Minsten så virkelig fornøyd ut når han sjekket alle lekene ipuffen. Gamle leker blir som nye når man ikke h...

HIPP, HIPP, HURRA

Hipp, hipp, hurra for meg som har bursdag i dag.... Hvor gammel damenblirtror jeg vi bare lar gå forbii stillhet. Noen (en del) år eldre enn de 29 som jegpresenterer meg som :P Dagen skal feires me...

GIRLS ONLY

I kveld har jeg hatt besøk av Monica og Trine, mine forlovere. Det har værtfull prøving av alt brudeutstyret for å sjekke at alt passer som det skal.Kjolen sitter bra og med litt snøre muligheter s...

HANDYGIRL

De to siste dagene på jobb har bestått av turer til Ikea og montering avhyller. På tide å få litt orden på den nye arbeidsplassen. Ordnet ferdiginngangspartiet før jeg gikk over på mitt eget kontor...

BRUDGOMMEN

Så var det brudgommens tur til å få klær til den store dagen. Pål og jeg tokturen til House of Singles (Ceremony) og fant i grunnen den perfekte dressenmed en gang. Prøvde litt annet også for å vær...

DANSK DESIGN

Danskene er virkelig gode når det gjelder design. Både på klesfronten,interiør og ikke minst arkitektur. De har en egen evne til å skape stemningut av det meste. Vi vandret forbi klesdesignerne, po...

LYN OG TORDEN I NANNESTAD

Mens jentene har kost seg i København har guttene holdt fortet hjemme. Siste natten alene hjemme var preget av uværet som har vært over store deler av Norge det siste døgnet. Gang på gang ble himme...

PINGLER I SHOPPING

Det er bare å få det bekreftet en gang for alle, de gamle er eldst!Albertine og Andrea er som kyllinger å regne når det gjelder shopping.En dreven shopper som senior og eldste jr Schaug har ikke no...

SHOPPING HELE DAGEN

Vi hadde en veldig hyggelig handel hos Lilly i går. Andrea, Albertine og Momo (Sidsel) sto inne i hvert sitt prøvelokale mens brura sjøl satti trappen og prøvde sine ting.....sånn kan det gå :)Kjol...

TIVOLI

I går kveld var vi på Tivoli i København. Utrolig koselig park med en intimatmsofære som man ikke kan finne noe sted i Norge. Tusenfryd er velog bra med sine karuseller, men de er for spredt over e...

COPENHAGEN

I dag har vi ankommet København og kost med søndags åpne butikker.Hotellet og rommet var riktig så snobbete, så her har vi en fin base nårvi skal innom og levere handleposene våre.I morgen har vi a...

BRYLLUPSFOTOGRAFERING

I dag har jeg (Anniken) og modern (Sidsel) vært ute på oppdrag. Bryllups-fotografering i og utenfor Furuseth Kirke. Som vanlig så blir jeg så utroligrørt når bruden kommer inn og han står der så sp...

DET BLOMSTRER OG GROR

Når vi kom hjem fra ferie hadde endelig peonene sprunget ut. Verdens vakresteblomster. Synd de ikke blomstrer i september så jeg kunne ha brukt de i brudebuketten. Ellers kan vi også bekrefte at Et...

HAPPY*HAPPY*HAPPY

I dag kom den endelig...kjolen min... Fikk jo et lite ille befinnende her for entid tilbake og byttet kjole og kjøpte den uprøvd på nett... Etter litt kronerullingi heimen fikk vi betalt postdamen ...

ENDELIG!!!!

På den aller siste forestillingen av Sex & City II satt det 6 håpefulle jentersom endelig hadde klart å finne en felles ledig kveld. Godteposer somvar fylt til randen og litt annet munngodt. Lommet...

STRISKJORTE OG FISKEBOLLER

Det er utrolig hvor fort man kan venne seg til gode vaner....Ble veldig overrasket i går når jeg kom ned i "spisesalen" vår og det ikke stonoe mat på bordet. Satte meg ned, men det kom in...

FOTO SESSION MED FAMILIEN

Familiebilder fra Tyrkia turen

Badetid

Badetid for hele familien i Tyrkia :)

FAMILIE BILDE

HIPP HURRA FOR KJELL

I kveld har vi feiret bursdagen til Kjell som fyller 60 år. Bursdagen er egentligikke før 20. juli, men ettersom hele familien er på ferie da så feiret vi den i dag.Det er jo tross alt derfor vi er...

FRA PYSE TIL TØFFING

Hver dag i ferien har Kornelius gått igjennom de samme rutinene.Dagen starter med å være pysete som få i nærheten av vannkanten.Så tøffer han seg opp i løpet av dagen og på slutten av dagen er hank...

SPA

I går hadde vi en helt fantastisk opplevelse med Spa for Albertine, Pål og meg.Vi startet med å få et terapi basseng for oss selv før vi ble ført videre til enjacuzzi med kjølig vann. I samme romme...

CONCORDE BY NIGHT

Som jeg har nevnt tidligere så skjer hele ferien vår her på hotellet. Det er ingengrunn til å bevege seg utenfor området når man har alt man trenger her.I går var det galla aften og disco til sent ...

RELAX...TAKE IT EASY...

Barna våre nyter dagene og koser seg i vannet. I dag fikk Albertine endeligen ferie venn så da slipper Pål og jeg å ta vannskliene noe mer...Det er et veldig internasjonalt hotell vi bor på. Skandi...
jervveien16

37, Nannestad

Familien på 4 bor i Jervveien 16 i Nannestad. Der er vi engasjerte i håndball, fotball og all skisport som kan ses på fra sofakroken.